fbpx

יום הזיכרון ועצמאות קרבים… רגשות המתח והעצב, יחד עם תחושת החגיגיות, תמיד לא מובנים מאליהם. תמיד קצת מוזר – וכך גם לוח האירועים שלנו. שיכלול בתוכו את יום הזיכרון וגם את חגיגות יום העצמאות . כמו שאלתרמן כתב וניבא, אנחנו "שטופים דמע וקסם".

הארגונים והקהילות שלנו יצרו ויובילו שפע של אירועים, טקסי מעבר בין היום הזיכרון ליום העצמאות בעיר ועוד, וגם הכנו לכם טקסים ביתיים ויוזמות כהגדת יום העצמאות

ובן גוריון שלנו ישוטט בצהרי יום העצמאות סביב פיקניקים ו'על האש' בגן סאקר, העצמאות, הפעמון ואם יהיה לו כוח הוא עוד ימשיך… יחלק גלויה להרמת כוסית ושקית לשמור על ארץ ועיר נקייה.

ולמי שלא יפגוש אותו, קבלו מאיתנו את ברכת עצמאות על האש ובטיול

 

מרימים כוסית לחיים לכבודה של מדינת ישראל ומברכים

נְבָרֵךְ אֶת עַם יִשְׂרָאֵל, עַם עוֹלָם,

אֲשֶׁר קִדֵשׁ הַחַיִּים  וְרָצָה בָּהֶם,

וְיוֹם חַג עַצְמָאוּתוֹ בְּאַהֲבָה וּבְרָצוֹן הוֹרִישׁ לָנוּ,

זִיכָּרוֹן לְדוֹר הַתְּקוּמָה, רֵאשִׁית צְמִיחַת הַגְּאֻלָּה

זֵכֶר לַיְּצִיאָה מִשִּעְבּוּד גָלֻיוֹת,

וְיוֹם חַג זֶה לְאַהֲבָה וּלְשָׁלוֹם הִנְחִילָנוּ

בָּרוּךְ הָעַם אֲשֶר הַיּוֹם יוֹם חַג עַצְמָאוּתוֹ.

צדק פואטי, יעקב מעוז

בָּרוּךְ אַתָּה יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מֵעוֹלָם וְעַד עוֹלָם, אֲשֶׁר גְּאָלָנוּ וְגָּאַל אֶת אֲבוֹתֵינוּ מִמִּצְרַיִם וְעָשָׂה לָנוּ אֶת כָּל הַנִּסִּים הָאֵלֶה. הוֹצִיאָנוּ מֵעַבְדוּת לְחֵרוּת, וּמִשִּׁעְבּוּד לִגְאֻלָּה, מִיָּגוֹן לְשִׂמְחָה, וּמֵאֵבֶל לְיוֹם טוֹב. כֵּן יי אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ הַגִּיעֵנוּ לְמוֹעֲדִים וְלִרְגָלִים אֲחֵרִים הַבָּאִים לִקְרָאתֵנוּ לְשָׁלוֹם, וְנִשְׂמַח בְּבִנְיַן עִירֶךָ, וְנָשִׂישׂ בַּעֲבוֹדָתֶךָ, וְנוֹדֶה לְךָ שִׁיר חָדָש עַל גְּאֻלָּתֵנוּ וְעַל פְּדוּת נַפְשֵׁנוּ, הַלְלוּיָהּ.

סדר תפילות, הקיבוץ הדתי

 

עם הכוס ביד, במה אתם מברכים את המדינה לעשור הקרוב?

 

קוראים יחד מתוך מגילת העצמאות:

"מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות; תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין;  תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות…"

מהו לדעתכם הצעד הבא למימוש חזון המגילה?