fbpx

רשות הרבים – הפורום הירושלמי להתחדשות יהודית, היא שותפות של  שלושים ארגונים עצמאיים, אשר בחרו לפעול יחד להפיכתה של ירושלים לבירת היהדות הישראלית ולקדם יהדות מתונה וסובלנית בעיר הקודש. אנו מאמינים כי המגוון האנושי בעיר הוא מתנה ולא מכשלה ועמלים להוציא את הפוטניצאל מהכוח אל הפועל.

השנה הזו הייתה שונה, חמישים שנים לששת הימים הגבירו את הזרקור על ירושלים וכאשר כל העולם דיבר במושגים של כיבוש או שחרור, איחוד או חורבן אנחנו חגגנו את המגוון. בשותפות עם התנועה הירושלמית הובלנו את סיפורה של החברה האזרחית בעיר ויצרנו 50 סיבות לתקווה – סיפורים, מרכז משאבים ופעילויות אליהם נחשפו יותר ממיליון אישה ואיש. אירועי יום ירושלים הוכפלו, עוד ועוד ארגונים, קהילות ופעילים ירושלמים הצטרפו לקידום ירושלים סובלנית, מרחב ציבורי ירושלמי בטוח ופתוח בו כל אחד ואחת ירגישו בה בבית.

השנה לראשונה ערכנו כנס מנהיגות יהודית רב גונית עם שותפנו ב'תמורה יהדות חילונית'. הושבנו את מובילי, בוגרי ותלמידי שישה בתי מדרש להכשרת רבנות בירושלים יחד עם אנשי חינוך ועשייה מובילים ונוצר שיח עשיר, רב דעות על התפקיד שלנו בארץ הזו, על האחריות הריבונית, על החלומות המשותפים ועל הייחוד של כל אחת ואחד. בכנס השקנו את השולחן העגול של ראשי בתי המדרש להכשרת רבנים להמשך עשייה והרחבת השפעה.

צרכי השעה מחד והאמונה שבדרך מאידך, הובילו אותנו לחשוף ולהדהד במרחב הציבורי את הפעילות המשמעותית של כלל הארגונים, מדי שבוע ובחגי ישראל, מפת שבועות היא דוגמה לה. הארגונים החברים פועלים לאורך כל השנה, בכל מרכיבי החיים – לימוד תורה, עשייה חברתית, אירועי תרבות וחיי קהילה – כדי ליצור כאן עיר טובה יותר. מוזמנים להכיר ולהצטרף לעשייה!

נמשיך לעמול עם עוד ארגוני חברה אזרחית, עיריית ירושלים ובהשקעת תומכינו בארץ ובתפוצות למען ירושלים פתוחה יותר וטובה יותר.

תָּחֵל שָׁנָה וּבִרְכוֹתֶיהָ