fbpx

מדי חודש אנחנו שומעים על זה בחדשות: "פועל בניין נהרג היום". שורה בעיתון, פיסקה במהדורה של הערב, וכולם מדפדפים הלאה, נכון? ובכן, כמעט כולם. שני תלמידי בית המדרש לרבנות ישראלית החליטו שלא עוד. 'פועלי צדק' הוא מיזם שמטרתו להעלות מודעות במטרה להוביל לשינוי בתחום תאונות העבודה בארץ.

"לפני שנתיים וקצת, חברי ללימודי הרבנות הישראלית ושותפי עודד רון סיפר על מותם של שלושה פועלי בנין באתר בניה. משהו קרה לי באותו רגע. או שמא אומר משהו קרא לי באותו רגע, או משהו קרע בי…" כך מספרת בדף הפייסבוק שלה ציפי חורי, ממקימות המיזם. "מאז עודד ואני מקדמים יוזמה שיונקת מתוך השורשים היהודיים שלנו, מהפסוקים 'אל תתעלם', 'ועשית מעשה לגגך', 'צדק צדק תרדוף' ועוד ועוד ציווים שדורשים מאיתנו לפקוח את העיניים ואת הלב לתופעה הקשה והמטרידה של תאונות העבודה הבלתי פוסקות באתרי הבניה. זהו מיזם חינוכי, קהילתי וגם אמנותי".

השבוע, ביום שלישי 6.7 בשעה 17:00, יושק ציור הקיר של המיזם – סנונית ראשונה מבית היוצר של 'פועלי צדק', יפה וקורעת לב, ברחוב פועלי צדק 2 בתלפיות. הציור עוצב ונהגה בסטודיו דוב אברמסון הירושלמי.

המיזם שואף להעלאת מודעות ציבורית-אזרחית ולחינוך אזרחי להכרת ליקויים בענף הבנייה. מתוך כך, המטרה היא להגיע ללחץ ציבורי חיובי שיביא לצמצום משמעותי במספר תאונות הבנייה בארץ. לציור הקיר והשקתו שותפים רבים מהחברה האזרחית בירושלים, וגם אנחנו ברשות הרבים גאים לקחת חלק.