fbpx

קצת עליי: "גדלתי בבאר שבע במשפחה מסורתית, אחות בכורה בין שישה אחים ואחיות. היום אני נשואה ליונתן ואם לשלושה. למדתי עבודה סוציאלית וטיפול בתנועה והיום אני לומדת תואר שני במינהל ומדיניות ציבורית. אבל במשך השנים רוב העבודה שלי היתה קהילתית – גם כעובדת שטח וגם כמנהלת צוותים ותוכניות שונות, ועכשיו כמנהלת פרויקטים ותקשורת ברשות הרבים – הפורום לארגוני התחדשות יהודית בירושלים, וכיזמת חברתית עצמאית".

השינוי שהבאתי לעיר: "הייעוד שלי בחיים הוא לחבר בין אנשים, ומתוך זה לקחתי חלק בתהליכים הקהילתיים המשמעותיים בקרית יובל – אני חלק מפורום משפחות צעירות שפועל ליצירת הקהילתיות השכונתית ולחיזוקה ומורכב מנשים חזקות, שמייצגות את מגוון האוכלוסיות בשכונה. הקמתי, בשיתוף משו־משו, תיאטרון לשינוי חברתי, 'שכונה צעירה' ו'פלוגתא', קבוצת נשים רב־מגזרית שמתחברת דרך העיסוק בנשיות והנשים בה עוברות תהליך אישי וקבוצתי. פתחתי באופן ספונטני מעגלי נשים בשכונה, ובקרוב ייפתח גם 'סלונשים' – מעגלי נשים פתוחים בבתים שמטרתם יצירת מפגש ושיחה על קפה ועוגה, היכרות ויצירת חיבורים חדשים בין נשים ממגוון התרבויות בשכונה".

מה זה להיות אישה בירושלים: "לגלות שיש לך הרבה יותר כוח ואפשרויות להתפתח מבכל מקום אחר. זה להתרחב באמצעות המפגש עם נשים אחרות, שונות ממך. לגלות שיש עוד כל כך הרבה נשים, מגוונים שונים וזהויות שונות, שרק מחפשות את הביחד – פרוז'קטור של קהילתיות בעולם האינדיבידואלי".

מה עוד צריך לשנות בתחום שלי: "המטרה שלי בעתיד היא לרתום את הקצוות ליצירת הטוב המשותף. 90 האחוזים שבאמצע הסקאלה חיים בטוב ביחד, לא מאוימים וגם יוצרים חברויות וקשרים, אבל יש אנשים שהמפגש מרתיע אותם, או שחוו מפגשים לא טובים עם המגזרים השונים או שהזהויות השונות מאיימות עליהם. אני מאמינה שהמפגש, הורדת החומות וההיכרות, יחד עם עשייה עירונית משמעותית יכולים להפוך את ירושלים לעיר שתהווה מודל לערים אחרות בארץ ובעולם איך לייצר חיים משותפים שבהם 'וזה חי מזה'".

לנשים המשפיעות הנוספות כאן צילום: יואב דודקוביץ'