fbpx

נעים להכיר – ארגון 'ערֵבוֹת'

"ערבות – נשים מחברות מסורת" הוא בית מדרש למנהיגות חברתית לנשים, המטפח מנהיגות חברתיות ותלמידות חכמות בהשראת מורשת יהדות ספרד והמזרח, ומתוך הישענות על כוחן של נשים בהעברת מסורת ובתיקון חברתי.

אנו מאמינות בכוחה של המורשת הספרדית-מזרחית לשמש מודל לחברה המכילה מגוון וריבוי והמושתתת על ערכים של צדק חברתי, מתינות, שלום וערבות הדדית.

אנו מבקשות לגבש פמיניזם מסורתי, המחבר בין תורת הנצח לשינויי העתים והזמנים ומשלב תלמוד עם מעשה, לשם השפעה על סוגיות חברתיות, דתיות ופוליטיות מתוך עוצמתה של המסורת.

'ערבות' פתוחה לנשים מכל רצף הזהויות, המבקשות לעסוק במפגש שבין מסורת, פמיניזם וצדק חברתי. בין חברות הקבוצה נמנות נשות חינוך, פסיכולוגיות, עובדות סוציאליות, משפטניות, יועצות ארגוניות, מנהלות עמותות, חוקרות, רבניות ופייטניות, הפועלות בהובלת תהליכים של עשייה חברתית בתחומי חיים מגוונים.

לדף הפייסבוק של הארגון לחצו כאן

נעים להכיר – קהילת 'דגל יהודה' – קהילה ספרדית שוויונית

"דגל יהודה" (מאז תש"ס, 2000) היא קהילה ספרדית שוויונית בדרום מזרח ירושלים, הנוהגת על פי מסורות הספרדים ויוצאי ארצות האסלאם. בשל כך היא ייחודית בנוף הישראלי, וכבר היוותה השראה להקמת מניינים ואירועים ברוח דומה ברחבי העולם. חברים בקהילה מכל קצוות העיר, אך בעיקר משכונות ארנונה, ארמון הנציב, תלפיות, בקעה, מושבה גרמנית וקטמון.

דגל יהודה משמשת מקום לתפילה, לימוד ועשייה חברתית. אנו שואפים לממש חיים יהודיים המשלבים מתינות עם נאמנות למסורת ישראל בהשראת חכמי ספרד והמזרח, תוך התחשבות בצרכי הזמן והאנשים והנשים הנכנסים לקהלנו.

הקהילה מגוונת ומכילה. היא מהווה מודל ל'רצף הספרדי' – כל אחד ואחת מהחברים והחברות נמצאים לאורך רצף רחב של אמונה, שמירת מצוות ויחס למסורת. אנו רואים במודל זה מסורתיות מחברת, כוח מרפא להפרדות בין קהלים הנובעים מחלוקה נוקשה לזרמים וזהויות בחברה הישראלית.

לאתר הקהילה | לפייסבוק הקהילה

Photo by Adi Goldstein on Unsplash