fbpx

אירועים מקוונים מיוחדים לל"ג בעומר ועוד הפתעות: שיעורים בזום, תרגילי כתיבה בוואטסאפ, תפילות בפייסבוק לייב, מפגשים מקוונים בין משפחות – ארגוני רשות הרבים התגייסו כדי להקל עליכם עם השהות הממושכת בבית, לתת רגע של מנוחה לנפש ודרור למחשבות במרחב המקוון.

אירועי השבוע, 10-17.5

ראשון, 10.5

19:00 | שני שיעורים לל"ג בעומר הערב בקמפוס הוירטואלי של 929. בשעה 19:00- האריה, המכשפה וצבא ההגנה: איך נולד חג? עם הרבה דליה מרקס. בשעה 20:30 – הוא היה גיבור- לג בעומר בזמר העברי עם הרבה מירה חובב. קישור לזום כאן

20:30 | בית המדרש של התנועה הרפורמית עם הרב יאיר (יאיא) טובאיס. קישור לזום.

21:00 | מרד בר כוכבא – פתרונות חדשים לחידות עתיקות | קישור לשיעור בזום כאן.

שני, 11.5

20:00 | מי אתה, רבי שמעון בר יוחאי – נתבונן על חוויית החיים בנוכחותו, ומשם נתבונן על חווייותינו עם מורים ומורות בחיינו עם ד"ר מלילה הלנר אשד. אירוע של בית אבי חי. קישור לזום כאן.

20:30 | חגיגות ל"ג בעומר של התנועה הרפורמית: הרבה גליה סדן מקהילת בית דניאל בשיחה עם הרבה מירה רגב ע על החיים בתוך האש. קישור לזום.

20:30 | אוֹר מופלא רוּם מעלה – על מיסטיקה בשירה בזוּם | מפגש עם סיון ואבישר הר-שפי במסגרת סדרת "משוררים בעומר" של משיב הרוח. פרטים והרשמה כאן.

21:00 | פִּרְיוֹ שֶׁל עֵץ שֶׁאָנוּ עַלְוָתוֹ – על אלוהיו של המשורר ריינר מריה רילקה עם רואי רביצקי, אירוע של בית אבי חי. קישור לזום כאן.

21:00 | זומזיץ! ערב קריאה מסביב למדורה בקמפוס של 929. קישור כאן.

ל"ג בעומר מדליק – תכנים לחג מבית 'אסיף': ערב מספרי סיפורים משפחתי, חידון ל"ג בעומר, פודקאסט סודות מדורה ועוד. כל הפרטים באתר.

שלישי 12.5

12-16.5 | כנס "שמיטה – אוטופיה או דיסטופיה", חזון השמיטה מתוך משבר הקורונה, של ארגוני טבע עברי ושמיטה ישראלית. הרצאות ואירועים מקוונים לאורך ארבעה ימים. פרטים והרשמה כאן.

17:00 | מוזמנים ומוזמנות עם קהילת יה"ל ביום שלישי לשיעור עם יהודה דסקל לרגל ל"ג בעומר. מה ניתן ללמוד על בר כוסיבא ואנשיו ועלינו בעקבות הממצאים במדבר יהודה? קישור לזום כאן.

18:00 | ניפגש יחד חברות וחברים מעולי הרגל למירון, לשעות האחרונות של 'הילולא דבר יוחאי' ממרחק אבל בקרבת הלב. משתתפים: אלחנן ריינר, חכם דוד מנחם, הדסה פרומן, זאביק קיציס, יעקב צ מאיר, מוסא ברלין, מלילה הלנר אשד, נעמי כהן צנטנר, נתנאל לדרברג. בהנחיית אורי קרויזר. מוזמנים להצטרף אלינו בשמחה להתוועדות בזום בקישור הזה.

20:30 | הרכבת הממשלה, בג"צ ומה שבינהם עם מנהלת המרכז הרב נועה סתת וע"וד אורלי ארז לחובסקי מנהלת המחלקה המשפטית במרכז הרפורמי לדת ומדינה. קישור לזום.

21:00 | הוא היה גיבור? העיתונאי אריאל הורוביץ משוחח עם פרופ' חיים וייס על סיפור בר כוכבא לאורך הדורות. אירוע של בית אבי חי. קישור לזום.

רביעי 13.5

19:30 | שיחה בעקבות פסק הזום: על התמודדות ההלכה עם צורכי השעה בעולם טכנולוגי ובימים של קורונה. בהשתתפות: ר' אביטל הוכשטיין, הרב רפאל דלויה ופרופ' אבינועם רוזנק. קישור לזום.

20:00 | דברו תפילה – הכירו את הסידור החדש רבני ורבות התנועה בתפילה ושיחה עם עורכות הסידור הרבות דליה מרקס ואלונה ליסיציה. קישור לזום.

חמישי 14.5

9:00 | הפקת אירועים דיגיטליים: שינוי תפיסתי וכלים להפקת אירועים מותאמים לדיגיטל. סדנה עם בתאל אמסטר, במסגרת מרכז הכשרות של רשות הרבים. להרשמה ופרטים: batel@jfjro.org

15:00 | כנס 'גשר אל המחר' – ישראל ויהדות העולם. כנס אונליין של ארגון גשר, שיעסוק בהשלכות של מגיפת הקורונה בתחום שלנו ובתמונת העתיד. פרטים והרשמה כאן.

20:30 | לקראת צאת האנתולוגיה בנושא שירה ישראלית סביב השבת, שיחה עם המשורר בלפור חקק. אירוע של גלריית המקלט. קישור כאן.

שישי 15.5

11:00 | 11:30 על פרשת השבוע עם הרבה פרופ' דליה מרקס מחברת הספר בזמן מסעות בלוח השנה היהודי-ישראלי. קישור לזום.

מפגשים ופעילויות קבועים מדי שבוע:

מפגשי לימוד מקוונים קבועים במכון הדר. כל הפרטים כאן.

שבוע עמוס בסדנאות, מפגשים והופעות אונליין בבית אבי חי. כל הפרטים בפייסבוק שלהם.

מגוון שיעורים וירטואליים מדי יום בבית המדרש הוירטואלי של הרבנות הישראלית – מכון שלום הרטמן. קישורים לכל השיעורים באתר חדש ונגיש בקישור הזה.

קהילת ציון מקיימת שלוש תפילות ביום בזום ועוד מפגשים שונים:

זמן שחרית 10:00-10:30 תרגולים של גוף ונפש
זמן מנחה 13:00-14:00 הרצאות ומפגשי למידה
זמן ערבית 20:30-21:30 מרחבי תמיכה, סדרת הרצאות אחת, זמן קהילה

ללוח השידורים המלא לחצו כאן. כל המפגשים גם אם הם סדרה, עומדים בפני עצמם גם כיחידה עצמאית. בכל בוקר נשלח מידעון עם המפגשים לאותו יום והלינקים להתחברות לזום לצורך השתתפות.

ארגון גשר והמחנה המשותף מציעים לכם להכיר משפחה אחרת ושונה מכם, בפעילות משותפת ומקוונת. כיף, חינמי, ועל הדרך נכיר גם דעות ותרבות מגוונות בישראל. להרשמה ומידע נוסף לחצו כאן

עוד באותו עניין – גשר מציעים גם מפגש תלמידים מרחוק! המפגש יהיה מונחה על ידי מנחה קבוצות מטעם 'גשר'. מתאים החל מכיתות ח׳ והלאה. פרטים נוספים במייל kehila@gesher.co.il

התנועה הרפורמית מקיימת תפילות בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלה. מוזמנים ומוזמנות לעקוב בקישור הזה.

שירה ויראלית – משיב הרוח: קבוצת כתיבה שקטה שבה נשלח תרגילי כתיבה ליצור הפסקה מהשגרה הסוערת אל רגע שקט של נשימה, השראה, יצירה וכתיבה. בכל בקר יישלחו תרגילי כתיבה בהנחיית המשוררת והביבליותרפיסטית אפרת ביגמן (בוגרת המחזור הראשון של כיתת השירה מזמור). להצטרפות לחצו כאן.

הישיבה החילונית בירושלים בפעילות מקוונת לבוגרים ולקהל הרחב. פרטים על אירועים לקהל בפייסבוק הישיבה. יוזמות לבוגרים:

החיידר של בוגרי הישיבה החילונית: מרחב וירטואלי שפתוח כל הזמן ואפשר להיפגש בו תמיד, להזמין חברים לאכול ביחד, להציע איזה שיעור או רעיון או פשוט לראות מי כרגע בחדר.
מה מתי ואיך? שיחת זום 7\24 החל ממחר בבוקר ב-08:00.  זה הלינק וזו הסיסמה: 342083

קישור לתחינה לימי נגיף הקורונה. וגם בפייסבוק.

יוזמת "מתקשרים לסבתא": רגע לפני שנשתגע… מתקשרים לסבא וסבתא! ממש ממש חשוב.
אם בא לכם לשתף בשיחות שלכם אפשר לעשות את זה בעמוד חדש שהקמנו בשביל להזכיר לכמה שיותר אנשים להתקשר לסבא וסבתא. בפייסבוק https://www.facebook.com/time2callgrandude/ או באינסטגרם:https://www.instagram.com/p/B99Bbh6pV6X/?igshid=mdkv57g6mlwi

יש עוד כוח במותניכם? מוזמנים להצטרף למאגר המתנדבים בירושלים. עולות כל מיני בקשות – החל משינוע אוכל לקשישים ועד עזרה בבייביסטר במשפחות חד הוריות. להרשמה לחצו כאן.

Photo by Tomáš Malík on Unsplash