fbpx

לכבוד יום ירושלים, שיצוין השנה ב-19.5, יתקיימו במהלך כל השבוע עשרות אירועים מגוונים ברחבי העיר המעלים על נס את צביונה הסובלני והאקטיביסטי של ירושלים, במסגרת מיזם ‘זאת ירושלים’. אירועים שיביאו לידי ביטוי את היופי והעושר הטמון בעיר ירושלים. אירועים שיוצרים גשרים, חיבורים, ובונים אמון בין הקבוצות השונות שחולקות את ירושלים.

אירועי "זאת ירושלים 2023" יביאו לתושבי העיר כ-50 אירועים המעלים על נס את ערכי הקהילתיות והחברה האזרחית הירושלמית. החגיגות הן צעד נוסף בדרך לעתיד, שבו יעוצבו הקהילות, השכונות והעיר המיוחדת בעולם.

בין האירועים המרכזיים של "זאת ירושלים": תפילת מאמינים בהובלת קהילת ציון שתתקיים במכון שלום הרטמן ותשודר בשידור חי בארץ ובכל רחבי העולם, קבלות שבת מוזיקאליות עם הקהילות השונות בעיר, מסיבת נשים מעצימה בחוות העלמות ואירוע סובו ציון – הקפת העיר באופניים שתצא ממתחם התחנה אל שביל סובב ירושלים.

כל אלו לצד שפע אירועים נוספים: מפגשי שכנים בחצר, סיורים בעיר, אירועי מוזיקה ואמנות, הצגות ילדים, הופעות ופעילויות בפאבים ברחבי העיר, שירה בציבור, יוגה ועוד.

מיזם ‘זאת ירושלים’ נולד בשותפות הארגונים: רשות הרבים – הפורום הירושלמי לארגוני התחדשות יהודית, מינהל קהילתי גינות העיר, מרכז צעירים ירושלים, גווני ירושלים – החברה למתנ"סים, עיריית ירושלים, המרכז הבין-תרבותי וקהילות וארגוני חברה אזרחית .

לדברי עינבר בלוזר שלם, מנהלת 'רשות הרבים':"ירושלים היא עיר של גם וגם, המכילה בתוכה מגוון אמונות,קהילות ותפיסות עולם.עבורנו זו עוצמתה של העיר ובמיוחד ביום ירושלים, כאשר כל הזרקורים אליה, אנו יוצרים פסיפס של עשרות אירועי סובלנות וחיבורים של הקהילות השונות בעיר. השנה אנו בלב סערה ציבורית על צביונה של מדינת ישראל, בירושלים אנו חיים זאת כבר עשרות שנים ויודעים שכולנו כאן כדי להישאר. אנו דבקים בעשייה שתבטיח שהעיר הזו תהא ציונית ופלורליסטית, עיר פתוחה, שיוונית ובית לכל".

על אירועי "זאת ירושלים" ניתן להתעדכן באתר ‘זאת ירושלים’ ובפייסבוק